Tuesday, April 17, 2012

Tiada Maaf Bagi Mu

Assalamualaikum,
entry kali ni mungkin betul dari dalam hati Mamaz sendiri...kejam je bunyi tajuk entry ni kan?

Bukan apa cuma Mamaz rasa tak puas hati bila sesuatu yang Mamaz tau ia berlaku sedangkan benda tu memang  semua orang tau ia salah disisi undang2 negara apatah lagi agama Islam. Tapi orang2 ni still gak main langgar je n kadang2 boleh lak buat fatwa sendiri(sory takde kene mengene ngan politik k).

Mamaz terus terang yang prinsip hidup Mamaz ialah tak kisah apa yang orang lain lakukan especially kawan2 dan sedara-mara nak buat as long as jangan melanggar undang2 dunia dan akhirat coz klu itu berlaku Mamaz tak leh terima dan tak nak bersyubahat kalau boleh Mamaz yg nak g report kat badan penguasa tapi mengenangkan dorg ni ade anak dan isteri,mak yang dah tua tak sampai hati plak tapi terus terang sekiranya berlaku pihak berkuasa tahan la mereka yang buat maksiat seperti berzina, berjudi dan sebagainya tu Mamaz takkan tolong so minta tolong pada adik beradik ke kawan2 kesayangan dorg sendiri lah sebab Mamaz malu nak  ngaku sedara apetah lagi kalau ditahan atas kesalahan yang Mamaz memang confirm benda itu berlaku dan dorg bersalah. Kadang2 tu yang Mamaz rasa nak lari pergi tempat yang jauh dari org yang Mamaz kenali sebab tak sanggup nak tgk org2 yang Mamaz kenali melakukan kemungkaran.

kalau setakat kene saman menghalang lalulintas ke leh la tlg lagi mungkin ada kecemasan kot terpaksa buat begitu...so kawan2,sedara-mara or sesapa yang mengenali Mamaz atau Mamaz kenali mereka cubelah jadi hamba Allah SWT dan umat Muhammad SAW yang terbaik setiap hari. Kumpullah pahala, masa kita pn bukannye banyak lagi...ntah bile kite akan pulang kepada Nya...tanda2 kiamat pn makin byk skrg ni.

Kalau suatu hari nanti kite perlu berperang untuk mempertahankan Islam,insya'Allah Mamaz akan cuba berjuang bersama2 saudara seislam yang lain.

Moga Allah Membuka hati hambaNya untuk bertaubat dan seterusnya menjadi hambaNya yang beriman di Dunia dan di Akhirat....Amin Yarrabbal'alamin.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...